.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
علی مطهری: احمدی‌نژاد نه اصلاح‌طلب است نه اصولگرا و یک راه سوم برای خودش دارد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس معتقد است که احمدی‌نژاد جریانی مستقل از دو جریان اصلی در کشور است، ولی در عین حال عبور وی از اصولگرایان که حامیان وی در انتخابات گذشته بوده‌اند را خلاف جوانمردی می‌داند.

علی مطهری نماینده تهران، در پاسخ به سوالی در مورد سخنان اخیر جوانفکر مشاور رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه نباید احمدی‌نژاد را به اصولگرایان مرتبط کرد، اظهار داشت: اگر منظور وی این است که احمدی‌نژاد اصولگرا نیست، بنده بارها این موضوع را گفته‌ و تاکید کرده‌ام که احمدی‌نژاد نه اصولگراست، نه اصلاح‌طلب و راه سومی دارد. مثلاً از نظر سیاست‌های فرهنگی اصولگرا نیست، از نظر اهمیت دادن به آزادی بیان نیز مانند اصلاح طلبان نیست. اما اگر مقصود این است که اصولگرایان در به قدرت رسیدن او نقشی نداشته‌اند، حرف باطلی است. زیرا گروه‌های مختلف اصولگرا در سال 84 و 88 از وی حمایت کردند و در صورت عدم حمایت آنان، وی رای لازم را کسب نمی‌کرد.

گزیده مصاحبه وی با ایلنا را در ادامه می‌خوانید:

* البته اینکه کسی ادعا کند من در قالب اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی جا نمی‌گیرم و هم اصولگرا و هم اصلاح‌طلب به معنی واقعی این دو هستم، سخن صحیحی است. اما اگر واقعیت را مبنا قرار دهیم، دو گروه موسوم به اصولگرا و اصلاح‌طلب در صحنه سیاسی کشور حضور دارند که هر کدام مزایا و معایبی دارند.

*احمدی‌نژاد با نام اصولگرایی وارد صحنه شد و با این عنوان آراء خود را کسب کرد. شاید این گروه اکنون احساس می‌کنند که دیگر نیازی به این جریان ندارند و به اصطلاح «خرشان از پل گذشته است» و در نتیجه این حرفها را می زنند. در حالی که این رفتار برخلاف اخلاق و جوانمردی است.

*اینکه اینگونه سخنان، به منظور جذب قشر متوسط جامعه و منتقدان باشد، برخلاف اصولگرایی است. زیرا ملاک این جریان پایبندی به مبانی و اصول است نه جذب و دفع افراد. در صورت رعایت اصول، طبعا عده‌ای خوشحال و عده‌ای ناراحت می‌شوند و نباید برای جذب یک قشر خاص، اصول را زیر پا بگذاریم. مثلاً به دنبال باستان‌گرایی برویم یا در موضوع حجاب تساهل و تسامح به خرج دهیم و بعد بگوییم می‌خواهیم 14 میلیون فردی را که به احمدی‌نژاد رأی ندادند جذب کنیم!

*اینگونه رفتار علاوه بر آنکه خلاف سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار است - زیرا آنها هیچ گاه برای هدف مقدس از وسیله نامقدس استفاده نمی‌کردند-، ممکن است باعث ریزش برخی هواداران رئیس‌جمهور نیز بشود.

* دولت و اطرافیان رئیس‌جمهور با این رفتارها موفق نمی‌شوند مخالفان نظام را جذب کنند. زیرا کسانی که با انقلاب اسلامی رابطه خوبی ندارند توقعات زیادی دارند و اینگونه نیست که با سهل‌انگاری و امتیازدهی ما راضی شوند. بلکه اگر امتیاز دهیم، امتیازات بیشتری می‌خواهند و تا زمانی که حکومت سکولار در کشور شکل نگیرد، راضی نمی‌شوند.

* البته جذب افراد با روش‌های صحیح پسندیده است و نمی‌گویم ملاطفت به خرج ندهیم. اما کوتاه آمدن از اصول مباح نیست. اگر ما مطابق اسلام عمل کنیم خود به خود اقشار مختلف، به جز معاندان، جذب می شوند و نیازی به روش‌های ”من درآوردی“ برای جذب افراد نیست .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.514 seconds.